Group Business Controller

Amersfoort

Marktconform salaris | 27 vakantiedagen | Leaseauto | Parttime dienstverband bespreekbaar

VOORWAARDEN

  • Vast salaris ca € 6.000,- bruto per maand obv 40 uur
  • Een fulltime dienstverband van 40 uur, waarbij 32 uur ook tot de mogelijkheden behoort
  • Er wordt een leaseauto ter beschikking gesteld
  • 27 vakantiedagen
  • Mooie rol binnen een internationaal beursgenoteerd productiebedrijf waarbij je op projectbasis verbeteringen initieert, die je vervolgens samen met de business implementeert. Hierbij ben je op zeer regelmatige basis (1 a 2 dagen per week) op de verschillende productie locaties aanwezig
  • Onderdeel van een klein holding team, rapporterend aan de Manager Group Control, zeer nauw contact met de financiële directies van de productie locaties

POSITIE

Als Group Business Controller ben je de sparringpartner voor de CFO, de manager group control en de financiële directies van de bedrijven. Dit behelst diverse projecten op het vlak van finance in de brede zins des woord, (financial en business control, ERP/BI, IFRS, audits, procesverbetering en fiscale zaken). Het is een zeer afwisselende baan die vele aspecten van finance in zich heeft.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Zorgen dat de gehele Planning & Control cyclus, budgettering, forecasting, maand- en kwartaalafsluiting efficiënt verloopt door stelselmatige verbeteringen door te voeren op groepsniveau
  • Het optimaliseren van rapportages voor interne en externe stakeholders binnen de gestelde deadlines
  • Mede uitvoeren van de (financiële) internal audit bij de dochterondernemingen en hierbij bezoeken van de (internationale) locaties. (twee keer per jaar, ongeveer een week per keer)
  • Verantwoordelijk voor de juiste toepassing van financiële interne en externe wet- en regelgeving (IFRS)
  • Review uitkomsten Tax control Framework bedrijven en uitvoeren van controles op groepsniveau t.b.v. horizontaal toezicht
  • Business projecten bij de bedrijven (beoordeling inrichting ERP en suggesties voor verbeteringen, analyses kosten/kostprijzen, investeringsaanvragen, verbeteren administratieve inrichting)
  • EU taxonomie & CSRD (Opzet en verdere uitbouw incl. KPIs bij bedrijven en verantwoordelijk voor externe rapportage op dit gebied)
  • Uitvoeren van due diligence projecten en ondersteunen bij een overname
  • Voorbereiden en bespreken van de budgetrondes
  • Afstemming en beantwoorden van complexe financiële vraagstukken van collega’s op de diverse locaties

PROFIEL

  • Afgeronde bedrijfseconomische opleiding op WO niveau, bij voorkeur aangevuld met een RA/RC opleiding
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur een start in Accountancy, eventueel aangevuld met ervaring op een (internationale) holding
  • Ondernemend; pakt (nieuwe) onderwerpen aan (bijv. EU Taxonomie en CSRD), kan zich de theorie goed eigen maken en en rapportage beheersing implementeren bij de bedrijven
  • Haalt energie uit het verbeteren van Hydratec en de werkmaatschappijen, identificeert aspecten waar verbetering mogelijk is en gaat hier mee aan de slag
  • Pragmatisch en hands-on en bereid om projectmatig complexe financiële vraagstukken op te pakken
  • Proactief, nieuwsgierig, enthousiast en resultaatgericht
  • Teamplayer en communicatief sterk
  • Uitstekend in woord en geschrift in de Nederlandse en Engelse taal

ONZE OPDRACHTGEVER

Hydratec Industries is een groeiende beursgenoteerde onderneming met wereldwijd 1419 medewerkers in dienst, een omzet van €257 miljoen en een hoofdkantoor in Amersfoort. Het internationale karakter wordt gekenmerkt door de verschillende kernactiviteiten van Hydratec waarbij ruim 80% van de omzet en 50% van het personeel uit het buitenland komt. De bedrijven van Hydratec hebben allen hun individuele hoofdvestiging in Nederland, maar hebben afzonderlijk wereldwijd dochterondernemingen.

De wereldbevolking zal de aankomende jaren flink blijven stijgen. Daardoor is er een sterke vraag naar basisbehoeften zoals voedsel, drinkwater, mobiliteit en gezondheid. De bedrijven van Hydratec Industries helpen in deze behoeften te voorzien door innovatieve en duurzame oplossingen te ontwikkelen. Innovatie en ondernemerschap staat dan ook centraal in het business model van Hydratec.

Industrial Systems en Plastic Components vormen de kernactiviteiten van Hydratec Industries. De Industrial Systems bedrijven Lan, Royal Pas Reform en Rollepaal leveren innovatieve en duurzame productiesystemen die inspelen op een groeiende wereldbevolking en stijgende welvaart. De bedrijven produceren op projectmatige basis en onder eigen merknaam complete machines. De belangrijkste deelmarkten voor Industrial Systems zijn de wereldwijde pluimvee-, convenience food-, en petfoodsector en de aanleg van waterleidingen voor sanitair en schoon water. De Plastic Components bedrijven ontwerpen en produceren constructieve kunststofonderdelen voor OEM’s.

Bekijk onze posities:

Op zoek naar baan in finance?