Manager Customer Service & Operations Europe

Badhoevedorp

Marktconform salaris + bonus, passend bij ervaring

VOORWAARDEN

  • Marktconform salaris + bonus, passend bij ervaring
  • Er wordt een leaseauto ter beschikking gesteld (categorie VW Tiguan)
  • Een laptop en telefoon van de zaak
  • 25 vakantiedagen
  • De kracht van FMTC is maatwerk, maatwerk in planning van trainingen en het clusteren van onderdelen van trainingen bijvoorbeeld. In deze managementrol ben je verantwoordelijk voor een sterke(re) customer service en planning en voor een uniforme operatie op alle Europese vestigingen. Centraal daarin staat dus de (blijvende) kracht van FMTC door dit maatwerk te waarborgen en deze te koppelen aan een geoliede en uniforme operatie

POSITIE

Als Manager Customer Service en Operations Europe ben je verantwoordelijk voor een team customer servicemedewerkers en de resultaten van een aantal eigen training centra (3 in Europa, mogelijk op enig moment ook daar buiten). Hiervoor ben je veel aanwezig op de werkvloer en begeleid je de locatie managers, schakel je dagelijks met de planning en backoffice en ben je de leider die ervoor zorgt dat FMTC door kan blijven groeien, samen met de diverse partners van FMTC. Daarmee heb je de key afdelingen onder je hoede binnen FMTC. Het takenpakket is het volgende:

  • Verantwoordelijk voor de kwaliteit, winstgevendheid en klanttevredenheid van alle Europese locaties
  • Zorg dragen voor een consistente manier van werken op alle locaties, bijvoorbeeld door processen en procedures in te stellen en audits uit te voeren
  • Definiëren en implementeren verbeteringen op alle locaties
  • Het klantenserviceteam naar een hoger niveau tillen
  • Verbeteren van de samenwerking tussen de verschillende teams
  • Oplossen van operationele en acute problemen
  • Het identificeren van nieuwe kansen in de markt en deze, samen met het team, omzetten naar concreet resultaat
  • Inspireren, motiveren, opleiden en allround leidinggeven aan de diverse teams (instructeurs, managers, backoffice medewerkers), totaal zo’n 12 mensen

PROFIEL

  • Je hebt minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring in een internationale, operationele B2B omgeving, in nauwe samenwerking met de werkvloer, en ervaring met het aansturen van de BackOffice / customer service. Bij voorkeur heb je die opgedaan in een dienstverlenende business. Hierin is affiniteit met de branche (trainen, Safety) en eindmarkten (oil&gas, renewables, maritime) erg belangrijk.
  • Je hebt ervaring in het realiseren van consistente kwaliteit, processen en het implementeren, controleren van verbeteringen.
  • Je past met name in het FMTC DNA en in deze baan wanneer je:
    • Teamspeler bent; coachend en stimulerend naar je collega’s, gefocust op het creëren van een hecht team
    • De klant centraal stelt; flexibel bent in je oplossingen, maatwerk levert. Gedreven bent om vanuit customer support klanten beter te bedienen en te upsellen.
  • Een sterke drive en groot verantwoordelijkheidsgevoel hebt: je gaat geen uitdagingen uit de weg, hebt geen 9-5 mentaliteit; en bent graag op de werkvloer tussen en met de mensen
    • ‘Always improving’ voor ogen hebt; een denker, maar zeker ook een doener!
  • Tot slot beschik je over de nodige overtuigingskracht, ben je initiatiefrijk, gek op hoofdlijnen, maar ook details en spreek je Nederlands, Engels en mogelijk ook Frans

FMTC Safety

FMTC Safety is het veiligheidstrainingscentrum voor Offshore trainingen (OPITO & NOGEPA), Wind trainingen (GWO), Maritieme trainingen (STCW) en Industrie trainingen. Elke dag worden er mensen klaargestoomd om veilig te werken en te wonen op een boorplatform, windmolen of een schip. Naast veiligheid staat flexibiliteit bij FMTC Safety voorop en zijn zij er echt voor hun klanten. FMTC Safety ontzorgt de klant volledig op het gebied van trainingen. Dit doen ze door klant georiënteerde services; flexibiliteit, kennis en extra services naast de trainingen aan te bieden. FMTC Safety heeft naast de Nederlandse locaties op Schiphol Amsterdam en Dordrecht ook diverse locaties wereldwijd; Houma (USA), Duinkerke (FR) en Ras Tanura (KSA). FMTC groeit hard en heeft, in samenwerking met investeerder Fields (www.fields.nl/), de ambitie om deze trend voort te zetten en verder vorm te geven.

Bekijk onze posities:

Op zoek naar baan in finance?