Finance Manager
Omgeving Hilversum
Vast salaris ca € 5.000,- tot € 5.500,- + een leaseauto
VOORWAARDEN
- Vast salaris ca € 5.000,- tot € 5.500,- bruto per maand
- Er wordt een leaseauto ter beschikking gesteld
- Een fulltime dienstverband van 40 uur (32/36 uur is bespreekbaar)
- 25 vakantiedagen
- Zeer uitdagende baan voor een goed onderlegde finance professional die in staat is om structuur en efficiency aan te brengen bij een snel gegroeide en groeiende internationale organisatie
- Rechterhand van de Financieel Directeur, nauwe samenwerking met de business controller
- Organisatie met hoge dynamiek, zeer ondernemend, commercieel, hard groeiend, ambitieus
POSITIE
- Primair aansturen van en verantwoordelijk zijn voor een betrouwbare administratie van alle onderdelen, aanbrengen van fundament, zet lijn en structuur neer, legt een en ander vast in een goede AO/IC-handleiding
- Initiëren en implementeren van sterke(re) processen voor finance en contractbeheer, streeft daarin naar uniformiteit voor het hele bedrijf. Tilt de finance organisatie naar een professioneler niveau, zodat de organisatie klaar is voor nog verdere groei
- Het tijdig opleveren van degelijke maand- en kwartaalrapportages voor zowel de interne organisatie als externe stakeholders
- Veel interactie met de business controller om de management rapportage verder te verbeteren.
- Leidinggeven aan een team van 2 mensen en indirect aan de Finance Managers in 6 verschillende landen
- Consolideren van groepsresultaten, maken van de forecast en budgetten, analyseren van (financiële) gegevens zoals de balans, P&L en cashflow, marge
- Het voorbereiden en opstellen van de jaarrekening die voldoet aan de vereiste wet- en regelgeving, bereid tevens het jaarverslag voor
- Actieve rol in communicatie met externe partijen waaronder de accountant en de fiscalist
- Op eigen initiatief doen van verbetervoorstellen, optreden als sparringpartner voor de Financieel Directeur en business control, tevens sparringpartner voor commercie
- Administratieve organisatie op orde brengen door uit te zoeken wat oorzaak van fouten is en die zelfstandig structureel op te lossen
- In staat inkoop contracten te beoordelen
- Back-up salarisadministratie
- Beschikbaar zijn voor ad-hoc vraagstukken aangaande allerhande financiële zaken
- Verzorgt de (verdere) integratie van (komende en reeds gedane) acquisities
PROFIEL
- Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op HBO of WO niveau, eventueel aangevuld met een post-HBO of academische opleiding (bijv. HOFAM, AA of RA)
- Vanaf 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare (management-)rol in een commerciële omgeving, bij voorkeur in een B-to-B omgeving
- Sterk boekhoudkundig onderlegd en zowel in staat om operationeel als vanuit een helikopterview te opereren
- Zelfstandig, zelf startend, tevens in staat om een goede leercurve door te maken
- Proactief en gericht op het maken van sterke processen en efficiency
- Stevige structuur neer kunnen zetten en prioriteiten stellen
- Toegankelijk en down-to-earth type, zowel sterke analist als doener
- Zorgvuldig en accuraat; levert kwaliteit en beoogt de organisatie volledig te ondersteunen vanuit een sterke administratieve organisatie
- Enthousiasme, energie en drive om mee te bouwen aan de verdere internationale groei en professionalisering
- Sterke communicatie skills en uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
ONZE OPDRACHTGEVER
Onze opdrachtgever is een groeiende internationale organisatie, deels eigendom van een private equity partij.
Bekijk onze posities:
Op zoek naar baan in finance?
























