Algemeen Directeur

Omgeving Gouda / Leiden

ca € 110.000,- tot € 130.000,-, inclusief vakantiegeld + leaseauto

VOORWAARDEN

  • Salaris ca € 110.000,- tot € 130.000,-, inclusief vakantiegeld.
  • Er wordt een leaseauto ter beschikking gesteld.
  • Supermooie baan voor een ondernemer met ‘roots’ in finance die zowel een doener als een denker is en de organisatie bestiert als ware deze van hem- of haarzelf.
  • Spin-in-het-web functie voor een (zeer) veelzijdige professional die verantwoordelijk is voor álle facetten van de bedrijfsvoering (Verwerving & commercie, uitvoering en werkvoorbereiding, KAM, technische dienst, HR, IT, marketing, finance, innovatie, commercie, inkoop en communicatie) en die in staat is op alle levels binnen én buiten de organisatie te communiceren.

POSITIE

De Algemeen Directeur bepaalt, in overleg met de 3 aandeelhouders, de lange én korte termijnstrategie van de organisatie en is verantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering. De organisatie beschikt over een zeer beperkte middle-management laag, deze bestaat namelijk alleen uit de uitvoerders en een controller. De functie is dan ook strategisch van aard, maar ook zeer operationeel. De Algemeen Directeur is dan ook verantwoordelijk voor de directe aansturing van het grootste deel van de staf en de controller en uitvoerders. Naast de interne verantwoordelijkheid is de Algemeen Directeur hét gezicht naar buiten toe naar zowel klanten, leveranciers en andere stakeholders.

  • Algemeen, operationeel én financieel eindverantwoordelijk, draagt zorg voor een gezonde financiële bedrijfsvoering, ziet toe op een planmatige opzet en uitvoering van de werkzaamheden en effectiviteit van de processen.
  • Onderhoudt op proactieve wijze een passend netwerk op landelijk niveau (key accountmanagement), waarborgt zodoende commercie en business/opdrachten.
  • Stuurt de uitvoerders aan die elk verantwoordelijk zijn binnen een bepaald geografisch gebied. Daarnaast aansturing van de afdelingen verwerving en commercie, werkvoorbereiding, KAM, de technische dienst en stafafdelingen finance, HR en communicatie.
  • Coacht de medewerkers en voert voortgangsgesprekken en bila’s;
  • Formuleert de organisatiestrategie en het beleid gericht op lange termijnresultaten.
  • Draagt zorg voor winstgevendheid, klanttevredenheid, efficiency en continuïteit.
  • Aanjager van innovaties en verduurzaming.
  • Is hét gezicht naar buiten en vervult een belangrijke rol in externe contacten, waaronder jegens de aandeelhouders, is daarbij verantwoordelijk voor het stakeholdermanagement en de externe vertegenwoordiging richting leveranciers en overige externe partijen.
  • Draagt zorg voor de kwaliteitsbewaking van de afspraken met klanten.
  • Verantwoordelijk voor het veiligheidsbeleid.

PROFIEL

  • Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op academisch niveau en een sterke basis als financial (bijvoorbeeld als Finance Manager of Director, Manager Business Control) binnen een projectenorganisatie en/of infra/bouw.
  • Ruime ervaring in een brede rol, met bij voorkeur ervaring in meerdere facetten van bedrijfsvoering, waaronder ook commercie/relatiebeheer, inkoop, HR en het aansturen van mensen.
  • Een energieke duizendpoot die in staat is om de strategie te vertalen naar de werkvloer en die graag bemoeienis heeft met de hele organisatie.
  • Een onafhankelijk, kritisch en creatief denker die ontwikkelingen signaleert, de koers bepaalt en deze vasthoudt.
  • Een ondernemend type die het bedrijf runt als ware het van hem- of haarzelf.
  • Strategisch, tactisch én operationeel inzicht, waarbij inzicht daadkrachtig kan worden omgezet in concreet handelen.
  • Ondernemend en zeer betrokken bij de dagelijkse gang van zaken op alle niveaus.
  • Schept vertrouwen, verbinder op alle niveaus die zorg draagt voor de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers en de onderneming als geheel.
  • Heeft affiniteit met de branche en de heersende bedrijfscultuur.
  • Sociaal, commercieel, maar ook zakelijk waar nodig.
  • Transparant en toegankelijk.
  • Bereid om frequent en zeer vroeg aanwezig te zijn op álle vestigingen en bij tijd en wijlen zelf de handen uit de mouwen te steken.

Onze opdrachtgever

Onze opdrachtgever is een technische projectenorganisatie, actief in de wegenbouw. Met een hoofdkantoor in midden Nederland en meerdere vestigingen in Nederland wordt er in heel Nederland gewerkt. De afgelopen jaren is de organisatie sterk gemoderniseerd en gedigitaliseerd. In steeds meer opzichten loopt zij voorop in de branche met duurzame oplossingen en nieuwe initiatieven. Het is een gezond bedrijf met een omzet van ongeveer € 14 miljoen en 100 medewerkers, waarvan 20 op kantoor en 80 ‘in het veld’

Bekijk onze posities:

Op zoek naar baan in finance?