Risk & Compliance Officer
Hilversum
Vast salaris tot maximaal € 4.971,- o.b.v. 36 uur, ruime vakantieregeling
VOORWAARDEN
- Vast salaris maximaal € 4.971,- o.b.v. 36 uur
- 32-urige werkweek is bespreekbaar
- Uitstekende balans zakelijk-privé
- Helpt de organisatie meer in control te zijn, specifiek aangaande risico’s, maar ook breder (Planning & Control, audits, processen)
- Scherpt processen aan, begeleidt audits en maakt impact op de organisatie (transitie)
- Werkt nauw samen met Manager Bedrijfsvoering en de Corporate controller
POSITIE
De taakaccenten in deze rol liggen op het vlak van controle en risicobeheersing, procesmanagement en (interne) audits. De rol is coachend naar de procesverantwoordelijken en tegelijkertijd heb je een onafhankelijke rol om een goed oordeel over de risicobeheersing te kunnen vellen. Naast risicomanagement, procesinrichting en interne audits lever je een bijdrage aan overige P&C taken.
Het takenpakket laat zich als volgt omschrijven:
- Vertaalslag maken van kaders voor risicobeheersing en compliance naar effectieve maatregelen, zodat de organisatie ‘in control’ is;
- Vertalen van risico’s naar effecten op de bedrijfsvoering, processen en financiële consequenties;
- Uitvoeren van interne controles en audits op de naleving van procedures en maatregelen;
- Initiëren van interventies op basis van de uitkomsten van de audits om het proces scherp te houden en het risicobewustzijn te vergroten;
- Adviseren en projectmatig ondersteunen bij de implementatie en vastlegging van (organisatiebrede) processen, waarbij gestreefd wordt naar efficiency, effectiviteit en risicobeheersing;
- Nauw samenwerken met de Corporate Controller en in overleg initiëren van voorstellen tot verbeteringen op het gebied van risicobeheersing en inrichting van de administratieve organisatie;
- Mede uitvoeren van taken behorend bij de Planning & Control-cyclus (deze rol is belegd ook in het P&C team).
PROFIEL
- HBO werk- en denkniveau (richting accountancy, controlling, bedrijfskunde of economie);
- Kennis van en aantoonbare ervaring met risicobeheersing, procesmanagement en interne audits;
- Neemt graag het initiatief en denkt in mogelijkheden, bewaakt altijd het overzicht;
- Ziet kansen in de samenwerking met collega’s van andere afdelingen;
- Naast een denker ben je ook een doener;
- In staat om impact te maken en verandering vorm te geven.
Onze Opdrachtgever
Stichting Woningcorporatie Het Gooi en Omstreken is een regionale volkshuisvester die huisvesting biedt aan ongeveer 19.000 mensen in 7 gemeenten. Samen met huurders en partners zetten we ons in voor goed en betaalbaar wonen. We hebben bijzondere aandacht voor huurders met een kwetsbare positie op de woningmarkt. Onze organisatie telt op dit moment circa 70 medewerkers en is volop in ontwikkeling.
De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit de onderdelen Planning en Control, Financiële Administratie, Informatisering en Huurincasso. Planning en Control (P&C) heeft als taak het geven van de financiële onderbouwing op bedrijfsplannen en investeringen, de meerjarenbegroting, opstellen van interne en externe rapportages, risicobeheersing en vermogens- en liquiditeitsbeheer.
Bekijk onze posities:
Op zoek naar baan in finance?



























