Manager Shared Services
Midden – Nederland
Vast salaris ca € 90.000,- bruto per jaar, inclusief vakantiegeld + overige emolumenten
ARBEIDSVOORWAARDEN EN HIGHLIGHTS
- Vast salaris ca € 90.000,- bruto per jaar, inclusief vakantiegeld + overige emolumenten
- Werken in een snelgroeiende PE omgeving, buy & build, waarbij het op te zetten shared service center steeds meer (en uiteindelijk alle) accounting gaat doen voor de groep
- Voor 1 en wellicht meer (grote) entiteiten ben je de controller
POSITIE
Door de snelle groei vanwege een buy & build dynamiek heeft deze organisatie de keuze gemaakt om alle accounting te gaan centraliseren. Het shared service center is het hart van deze operatie en vanuit waar (uiteindelijk) elke entiteit (boekhoudkundig) wordt ondersteund en geadministreerd. In deze rol zet je de basis neer voor een shared service center, beginnend met de aansturing van 2 collega’s, een groeiend team dat alle entiteiten die erbij komen integreert.
TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN/SSC/BELEGD IN TEAM:
- Operationeel beheer van debiteuren en crediteuren contracten
- Operationeel beheer van de inkoopautorisatiemodule
- Operationeel beheer bij het voeren van de (project)administratie
- Operationeel beheer van tariefafspraken met partners en ook (bulk) facturatie
- Operationeel beheer op aangaande financiële (kas)stromen en betalingen
- Beheer stamgegevens boekhoudpakket
- Operationele ondersteuning bij het voeren van de personele administratie
- Het opstellen van het balansdossier ten behoeve van de accountantscontrole en het begeleiden van de accountantscontrole
- Het opstellen van fiscale aangiften
- Het in meest brede zin projectmatig voorbereiden, documenteren en uitvoeren van verschillende financiële en daaraan gerelateerd processen
- Het projectmatig uitvoeren en (door-)ontwikkelen van informatiesystemen
Naast bovenstaande takenpakket ben je zelf controller voor een deel van de organisatie. Je brengt alle informatie samen en verwerkt de data in de interne en externe rapportages. Je hebt een belangrijke rol in het begrotingsproces en houdt samen met je collega’s het overzicht in dit proces. Regelmatig schuif je aan bij zowel de directie om te rapporteren, maar ook om te sparren over beleid en de implementatie daarvan. Hiervoor zoek je contact met de juiste mensen binnen het netwerk om informatie op te halen en weet je de hoofdlijnen te pakken. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage aan verbeterprocessen, zoals bijvoorbeeld aan het verder ontwikkelen van rapportages, zowel op grafisch als inhoudelijk vlak, het uniformeren van processen en het automatiseren van informatie. Je neemt hierbij een proactieve rol aan.
TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN:
- Het opstellen van begrotingen en prognoses
- Het opstellen van maandrapportages
- Het ondersteunen van directie en bestuurders bij het tot stand komen van beleid, optreden als business partner
PROFIEL
- Afgeronde HBO- of WO opleiding bedrijfseconomie of accountancy
- Ruime werkervaring in een financiële rol, met daarbij ervaring met (het aansturen van) een boekhouding en met controlling
- Ervaring met financiële analyses en affiniteit met digitalisering en ERP-systemen
- Passend in een sterk veranderlijke omgeving, PE backed, met hoge eisen en deadlines
- Goede people manager, sociaal, goede communicatieskills, zelfstandig en proactief
OPDRACHTGEVER
Onze opdrachtgever is een dienstverlener, actief door heel Nederland, sterk groeiend door een zeer actieve buy & build strategie.
Bekijk onze posities:
Op zoek naar baan in finance?



























